Förlåt!

hej! förlåt för dålig uppdatering i går jag var på tävling hela dan, sov över där för det blev så sent till idag så jag var inte hemma och jag hade ingen mobil så jag kunde inte mobil blogga! Jag red dressyren igår och på framridningen så var han jätte stel och seg så det kändes inte så bra men när jag gick in på banan så var det bättre och jag var nöjd med ritten, jag red LC:1 på 57,24 % typ jag har glömt bort. så dressyren blev sådär, sen efter dressyren åkte jag ner och var funktionär hela dan och sov där i stallet till idag då jag vaknade och åkte hem och fixade med kläder sen ner till stallet igen för det var beräknat 134 starter innan jag skulle sterta så jag var fuktionär ett tag sen åkte jag och hämtade hästen i stallet och gjorde iordning honom, så åker vi ner och äter lunch och tar det lungt tills jag behöver göra ordning hästen, Det var min första start i LC så jag var ganska nervös men ändå säker för jag hade hoppat det innan. på fram ridningen så känns han fin och jag går in på fram hoppningen och när det är typ två starter kvar tills det är jag så hoppar jag oxern för första gången på framhoppningen och river hela hindret, då han typ hoppar i oxern istället för övere så jag hoppar den lite snabbt innan jag går in på banan inne på banan så släpper nervositeten lite! jag har hejaklacken på läcktaren! och kommer mot första hindret och driver på men han blev tittig och stannade så jag tar om det och han hoppar fint över, han hoppar över tvåan, stannar på trean men hoppar den sen kommer mot fyran och han hoppar den så fint, kommer mot femman och där tog det stopp, då var man utesluten! jag är nöjd för att jag kom över hinderna han stannade på och för att det är min första Lc men nu tänker jag så här att det här var en övning och till nästa gång är det bara att träna och få tips om hur jag ska göra, jagn har aldrig vart någon hopp människa så njag lär mig fortfarande så träning ger färdighet! Då imorgon så ska vi åka och hämta vårat nya släpp i typ arninge så jag längtar dit då vi äntligen kan köra VÅRAT släpp och ha det hur bvi vill och vi behöver inte fråga om släpp om vi ska åka någonstans så det ska bli kul, det blev ett boj släpp en enkel 05 jätte fin!! nu då det jag ska träna på: idressyren så gäller det att få med bakbenen så att bhan verkligen går på tygeln i form, i hoppningen så måste jag få upp lite fart och driva mot hinderna och inte bara åka med, i terrängen har jag fått i hemläxa att stå i fältsitts och galoppera länge på långa sträkor och få upp lite fart. Ska sova lite nu som jag knappt har gjort har gjort på tre dygn! ses :P
My beautiful <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0