Ridlektion!

hejsan!
idag blev det stallet på morgonen, vi tog ut hästarna sen red jag småungarna och det gick bra det blev samma som igår, att man får hänga lite sitta lite och uppe på hästen då gäller det att sitta still märkte jag som skulle dra bak håret med handen och ponnyn späner sig och börjar backa, så det gäller att vara lungn. sen red jag lektion för sara då vi har konstaterat att han har en fin muskel på underhalsen då han går och spänner sig för att han inte ska gå ner på tygeln, så den muskeln vill man få upp lite på halsen, men jag ska rida för henne några gånger nu så jag lär mig att lös göra honom ordentligt så att han blir mjuk och att jag blir mjuk i handen och så ska hon få rida honom lite så hon kan lös göra mycket eftersom han behöver sluta spänna sig och jobba på med bakbenen. så det var en bra lektion, sen blev det mokning och lunchning sen hade halva dagen gått åt i stallet! Imorgon så ska vi åka och fixa nytt pass åt mig till när jag ska åka till Irland så det är fixat, jag gillar inte riktig när man ska ta bilden för man får ju inte änns le dom säger bara att man ska kolla in i kameran och så plötsligt var bilden tagen, min föra bild var hemsk då jag bara stirrar in i kameran!! ja,ja nu så blir det sängen för min del, syns ;D
Hallonet :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0