;D

Hej Igen!
idag blev det som sagt ridning i ridhuset med åsa! först när vi tog in min häst så haltade han, och då kollade vi såklart och då såg vi ett sår som han hade på höger bak, inget stort sår och det blöde inte så det  var inte farligt. Men vi gick ut och sprang lite med honom för att se om han fortfarande haltade i bak. Han holde på lite med benet men efter ett tag så var det som bortblåst! Så jag bestämde att jag får bara ta det lite lungt i ridhuset! Sen när vi kom ner så var han inte alls halt, så det var ingen fara!! vi la på ett förband sen när vi kom hem för att det inte ska komma massor med torv i såret i natt. Sen i ridhuset så bytte jag och åsa häst, så jag red russin och hon red hallon. Vi konstaterade att bara för att man sitter på en mindre häst så blir det inte lättare för det! Hallon behöver TRIMAS ganska mycket, han är seg lyssnar inte så mycket på skänkeln, men så fort snön försvinner så kommer han förbli i topp form när jag börjar trima honom på banan varje dag!! Russin var jätte snäll hon är jätte mjuk och fin i traven och lätt att sitta på. Det gick dock inte så bra i galoppen men det får jag träna mer på! I morgon ska jag rida både hallon och Russin eftersom Åsa inte hinner. Men då blir det bara lite ridning på den snö belagda ridbanan. Men det går nog bra endå. jag ska på ett möte i stallet om DIV III. det står på hemsidan att om man vill vara med i div III så ska man gå på ett möte i stallet i morgon men ingen har hörtalas som det här mötet?. Ja ja jag ska ialla fall dit och träffa elvira för jag ska sova hos henne i morgon ;D Nu måste jag gå och lägga mig för att jag ska vara pig inför en härlig Fredag i morgon!! syns ;D

Kommentarer
Postat av: Cornelia ;D

Det ska stå höll inte holde jag är så dålig på det där !!! :S

2011-02-18 @ 09:36:38
Postat av: Charlotte

Hej Cornelia!

Håll lite koll på Hallon om han fortsätter vara "trög", han var verkligen aldrig trög när jag hade honom. Han kanske bara har kommit in en lite konstig fas (kanske trött på vintern precis som vi?), men försäkra er gärna om att sadeln, mun, rygg, bett osv är bra (kanske skulle låta kiropraktorn Svante, som kommer till rimbo då och då kolla till honom?).



Jag vet att ni tar jättebra hand om honom och jag är glad att han hamnade hos er :)! Men ber er bara vara uppmärksamma om han fortsätter vara seg, för det är inte likt honom. Ibland kan ju något vara fel utan att hästen haltar.



Hälsa lilla plutten från mig! Kram

2011-02-18 @ 20:08:44
URL: http://charlottestenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0